onsdag 16 september 2015

Ränneslättsloppet

Under helgen som var körde jag Ränneslättsloppet i Eksjö som i år firade 30 års jubileum. Det är ett race som jag har laddat inför och sett fram emot. Och precis som vanligt var det ett riktigt toppen arrangemang med en bra och tuff bana.
Fick lite problem direkt efter starten med att fästet till ryggsäcken där jag har dricka blev sönder skjutet av ett stenskott vilket gjorde att jag fick stanna till och kasta av mig den och tappade några placeringar. Men efter det fick jag upp farten bra tycker jag och körde upp mig till sexa och tog in på de framför men med två varv kvar fick jag så ont i axeln igen att jag tyvärr bara fick koncentrera mig på att ta mig i mål på min sjätte plats. Jag hade siktat på bättre resultat men är ändå ganska nöjd med tanke på hur sommaren har varit. Det som känns tråkigt är att det inte blir riktigt bra någon gång. Men jobbar vidare på det och hoppas att vi ska hitta någon lösning på det.
Vill även skicka ett stort tack till Patrik och Lena Wicksell som åkte ner och gjorde ett toppen jobb med servicen nu när pappa var i Slovakien med Emelie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar